lauantai 10. marraskuuta 2012

Perjantai omatoimitottis sekä lauantaitottis

Perjantai tuli tehtyä pientä omatoimitreeniä. Kentälle kauhealla vauhdilla ja sitten nopeasti jotain kivaa ja pois.

Viikolla ollaan harjoiteltu kontaktia, mutta vähin tuloksin. Hiiri ei yksinkertaisesti tarjoa itse yhtään mitään. Mutta siihen tuli toivon mukaan keino nyt lauantaitottiksessa.

Meillä oli siis eri ohjaaja kun yleensä (sijaisohjaaja) ja se ei tuntenut meitä lainkaan. Ensin vedin suht. omaa treeniä (eli sitä mitä oon Hiiren kanssa tehnyt), lähinnä patukalla leikkimistä ja helppoja juttuja. Hiiri toimi ihan hyvin mutta ohjaajana tietysti jouduin olemaan tosi kiva. Me tarvittais että Hiiri tarjoiaisi ite ne jutut eka ja SITTEN vasta ohjaaja leikkis, eikä päinvastoin!

Tehtiin sitten semmoinen harjoitus, missä minä olin mahdollisimman epäkiinnostava. En puhunut koiralle muuta kuin kehuin silloin kun se otti kontaktin, jos se nuuhki maata niin vaihdoin suuntaa ja sitten taas pysähdys, suunnanvaihto, pysähdys jne. Alussa Hiiri seuraili vieressä ja tuli sivulle, mutta luultavasti koska se luuli että me tehtiin seuraamista. Palkkasin ja kehusin aina kun se teki oikein.

Kuitenkin se hetken päästä huomasi että hei, mä en ole käskyttänyt sitä! Heti meni mielenkiinto muhun ja nenä rupes käymään... Väännettiin ja väännettiin, lopulta tuli kontaktia ja sit äkkiä autoon.

Saatiin hiukan kommentia. :D Tai lähinnä tosta lopusta, kaikki hallissa olevat näki kuinka mulla meni hermot vaikka en ite ollut huomannu. Puhisin ja kävely oli vihaista, ne sano. Ja siin vaiheessa viimeistään meni Hiiri ihan lukkoon. Mun pitää ehdottomasti oppia hallitsemaan kiukkua, tai ainakin lopettamaan ennenkuin itellä menee hermot. Helpommin sanottu kuin tehty!

Saatiin kotiläksyä. Ruuat pois. Hiiren pitää ite tajuta että se ei saa mitään ellei se ite työskentele sen edestä, niin tästä eteenpäin mulla on aina ruuat mukana lenkillä ja ainoastaan silloin kun Hiiri tarjoaa kontaktia niin se saa ruokaa. Katsotaanpa nääntyykö koira nälkään, tuskin. :) Tätä ollaan joskus ennenkin kokeiltu, mutta ei ihan näin tarkasti määriteltynä... Suurin osa jaksamisesta taitaa olla ohjaajasta kiinni. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti